کدام دوره مربیگری (مُدرسی) یوگا برای شما مناسب است: 200 یا 300 ساعته؟

کدام دوره مربیگری (مُدرسی) یوگا برای شما مناسب است: 200 یا 300 ساعته؟

کدام دوره مربیگری (مُدرسی) یوگا برای شما مناسب است: 200 یا 300 ساعته؟ 2560 1707 editor

کدام دوره مربیگری (مُدرسی) یوگا برای شما مناسب است: 200 یا 300 ساعته؟

 

مربی یوگا بودن یکی از کارهای جذابی است که گاهی در همان ابتدا آنقدر دلنشین است که فردی که یوگا را به تازگی شروع کرده است، رویای آن را در سر می‌پروراند که کاش من هم روزی مربی یوگا شوم. البته بعضی وقت‌‌ها افراد پس از سال‌ها کار کردن در این زمینه به این نتیجه می‌رسند که انگار برای مربیگری یوگا ساخته شده‌اند و خوب است جدی‌تر به آن فکر کنند.

یکی از مسیرهایی که پیش روی هر مربی یوگا قرار دارد، گذراندن دوره 200 ساعته یوگا و دوره 300 ساعته یوگا است. شاید دانستن تفاوت این دو برایتان جالب باشد. در ادامه همراه ما باشید و برای به‌دست‌آوردن‌جایگاه بین‌المللی در این رشته ورزشی دست به کار شوید. ما در اینجا به شما خواهیم گفت این دو دوره چه ویژگی‌ها، سرفصل‌ها، اهداف و… دارد و هر کدام چگونه مسیر حرفه‌ای را در یوگا برای شما باز می‌کنند.

 

مهم ترین تفاوت ها بین دوره 200 و 300 ساعته مُدرسی یوگا

چه دوره 200 ساعته مُدرسی یوگا و چه دوره 300 ساعته مُدرسی یوگا را انتخاب کنید باید به شما بگوییم به دنیای آرامش و تعادل خوش آمدید. شما در حال خواندن این مقاله هستید زیرا قرار است با گذراندن دوره آموزشی نه تنها دنیای خود را بلکه دنیای پرتوجویان‌تان را زیباتر کنید. اما قطعا برای شما مهم است تفاوت این دو دوره را بدانید. ابتدا مهم‌ترین تفاوت های دوره 200 و 300 ساعته را به شما خواهیم گفت سپس برای آشنایی بیشتر شما هر دو دوره را بیشتر شرح می‌دهیم.

دوره 200 ساعته، دوره‌ای جامع است که قرار است هر آنچه شما لازم دارید برای مربیگری در رشته یوگا بدانید را به شما ارائه دهد از تاریخچه یوگا شروع می‌شود تا آگاهی نسبت به سبک‌های یوگا، استفاده از ابزار یوگا، آشنایی با آناتومی بدن، یادگیری آساناها، فنون شاواساتا و چرخه شاواسانا و کلاس‌داری.

و اما در دوره 300 ساعته که دوره‌ای پیشرفته محسوب می‌شود و مستلزم کسب تجربه تئوری و عملی بیشتری نسبت به دوره 200 ساعته است، شما وضعیت‌هایی یوگایی کامل و متنوع را یاد خواهید گرفت. با توجه به اینکه در دوره 300 ساعته، تنوعی از حرکات پیشرفته وجود دارد شما بایستی قدرت بدنی و انعطاف لازم را کسب کرده باشید تا بر وضعیت‌های مختلف مسلط باشید. آساناهای پیشرفته را به‌طور‌کامل در دوره 300 ساعته یاد خواهید گرفت و رفته‌رفته تسلط شما برای انجام وضعیت‌های پیشرفته افزایش خواهد یافت.

اگر در یک جمله بخواهید با تفاوت دوره 200 ساعته و 300 ساعته آشنا شوید بایستی به شما بگوییم، در دوره 200 ساعته شما بر اصول و تکنیک پایه یوگا، مسلط می‌شوید و در دوره 300 ساعته اصول و تکنیک‌های پیشرفته را خواهید آموخت طوری که درکی عمیق از تمامی آنچه در حین ورزش یوگا برای شما اتفاق می‌افتد، به دست آورید و بتوانید آن را به پرتوجویان خود انتقال دهید.

 

آغاز یک سفر: دوره 200 ساعته مُدرسی یوگا برای توسعه حرفه‌ای

اگر سفر مربیگری خود را در رشته یوگا آغاز کرده‌اید حتما می‌دانید دوره 200 ساعته مُدرسی یوگا، دوره‌ای بین‌المللی است و از جامع‌ترین و کامل‌ترین دوره‌های یوگا شناخته می‌شود و یکی از دوره‌های معتبری است که در مدرسه بین‌المللی یوگا در هند به علاقه‌مندان به مربیگری یوگا ارائه می‌شود.

 

تداوم یک سفر: دوره 300 ساعته مُدرسی یوگا برای لمس تجربه‌های عمیق

اگر تمایل دارید به سطحی عمیق‌تر از آگاهی دست پیدا کنید و خواهان تحول هستید و می‌خواهید به اجتماعی از افراد که به دنبال رشد و تعادل هستند بپیوندید، دوره 300 ساعته ابتدا در تغییر سبک زندگی خودتان سپس تغییر نگرش پرتوجویان‌تان و سبک زندگی آن‌ها اثرگذار است.

 

در دوره 200 ساعته مُدرسی یوگا چه چیزی یاد می‌گیرید؟

وقتی می‌گوییم یکی از کامل‌‌ترین دوره های مربیگری یوگا، دوره 200 ساعته است، بیراه نگفته‌ایم. با خواندن سرفصل‌ها متوجه خواهید شد، با دوره‌ای جامع روبرو هستید.
در این دوره:

  • با تاریخچه یوگا آشنا می‌شوید.
  • با انواع سبک‌های یوگا در دنیا آشنا می‌شوید.
  • نسبت به آناتومی بدن انسان آگاه می‌شوید.
  • آساناهای یوگا را یادگیری می‌گیرید.
  • استفاده از ابزارهای یوگا را آموزش می‌بینید.
  • ترتیب و توالی آساناها را آموزش می‌بینید.
  • انواع فنون شاواساتا و چرخه شاواسانا را یاد می‌گیرید.
  • و در آخر یاد می‌گیرید چگونه کلاس خود را اداره کنید.
  • بخش کارورزی این دوره به شما کمک می‌کند همه چیز را تمرین کنید تا با بهترین نسخه خودتان در کلاس حاضر شوید.

 

در دوره 300 ساعته مُدرسی یوگا چه چیزی یاد می‌گیرید؟

دوره 300 ساعته مربیگری یوگا به بالنده شدن شما به‌عنوان مربی کمک می‌کند تا مسیر بالنده شدن را برای پرتوجویان خود فراهم کنید. علاوه بر اینکه یادگیری و تمرین فلسفه یوگا ادامه خواهد داشت، مدیتیشن، آیورودا که به طب سنتی هندوستان معروف است و آناتومی را هم یاد خواهید گرفت.
به‌طور‌کلی در این دوره:

  • هماهنگی‌های حالات متنوع بدن را یاد می‌گیرید.
  • انواع آساناها شامل معکوس، خم شدن، پیچشی، ایستاده و نشسته را یاد خواهید گرفت.
  • تکنیک‌هایی برای تطابق و هماهنگی را برای آموزش آساناهای پیشرفته یاد می‌گیرید.
  • همه چیز درباره اداره یک جلسه یوگا را از شروع تا پایان، یاد می‌گیرید.

 

دوره 200 ساعته و 300 ساعته مُدرسی یوگا را کجا آموزش ببینید؟

دوره 200 و 300 ساعته مُدرسی یوگا، دوره‌هایی بین‌المللی محسوب می‌شوند و یادگیری این دوره‌ها بایستی در استودیوها و مدارس یوگای معتبر که نمایندگی از موسسات و مدارس یوگای بین‌المللی دارند اتفاق بیافتد تا مدرک شما قابل استناد باشد و بتوانید در داخل یا خارج از ایران به تدریس یوگا بپردازید.

استودیوی یوگای پرستو، نماینده انحصاری مدرسه یوگای هند است که مجوز برگزاری دوره‌های بین‌المللی مربیگری یوگا و ارائه مدرک بین‌المللی را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره 200 ساعته و 300 ساعته مُدرسی یوگا در استودیوی پرستو می‌توانید از بخش تماس با ما، اطلاعات کامل‌تر را دریافت کنید.

 

فقط تکنیک نمی‌خواهم، اصول یوگا را به من آموزش دهید

زمانی که در مسیر حرفه‌ای مربیگری یوگا قرار می‌گیرید به این نتیجه می‌رسید که دانستن تکنیک صرفا آن چیزی نیست که شما و پرتوجویان‌تان را راضی کند و شما به چیزی فراتر از تکنیک نیاز دارید. زیرا افرادی که یوگا را انتخاب می‌کنند به دنبال چیزی فراتر از ورزش‌کردن، تفریح‌کردن و وقت گذراندن هستند و شاید دانستن اصول بنیادین یوگا در دوره 200 ساعته و دانستن اصول پیشرفته در دوره 300 ساعته، به شما کمک کند شرایط را در کلاس‌هایتان به گونه‌ای فراهم کنید که پرتوجویان‌تان به فکر تغییر سبک زندگی بیافتند و راهی برای انس با خودشان، دیگران و طبیعت پیدا کنند و روز و شب‌شان را با تجربه آرامشی عمیق سپری کنند.

 

دوره 200 ساعته مُدرسی یوگا، اشتیاق شما به یوگا را چند برابر می‌کند

اگر با خودتان قرار گذاشته‌اید که با جسارت به ‌عنوان مربی یوگا شروع به کار کنید، بهترین ارتباط را با خود و دیگران برقرار کنید و همسو با طبیعت شوید، مسیری درست را انتخاب کرده‌اید. دوره 200 ساعته یوگا، حس شما برای توانمندسازی دیگران و همراهی کردن با آن‌ها را برآورده خواهد کرد.
چه چیز بهتر از آنکه بتوانید با پتانسیل‌های خود آشنا شوید، نسبت به آن‌ها آگاهی پیدا کنید و مجالی برای ظهور و بروز به آن‌ها بدهید.

 

دوره 300 ساعته مدرسی یوگا، درکی عمیق از یوگا برای شما فراهم می‌کند

تجربه‌ای عمیق از یوگا و فراهم کردن فرصت رشد و تعالی برای پرتوجویان در سایه‌سار آموزش‌هایی اتفاق می‌افتد که در دوره 300 ساعته به متقاضیان مربیگری یوگا ارائه می‌شود. فلسفه یوگا در این دوره در وجود مربیان نهادینه می‌شود و این مربیان هستند که می‌توانند عاشقانه پا‌به‌پای پرتوجویان تا دستیابی به تعادل و آرامش حرکت کنند.

 

برای حضور در دوره مدرسی 200 ساعته و 300 ساعته باید چه شرایطی داشته باشید؟

  • تجربه حداقل 6 ماه تمرین عملی و علمی (مطالعه مستمر) یوگا برای دوره 200 ساعته
  • سابقه آشنایی و تجربه عملی در ورزش یوگا برای دوره 300 ساعته
  • دارا بودن مدرک دوره 200 ساعته برای حضور در دوره 300 ساعته

 

بعد از گذراندن دوره 200 ساعته و 300 ساعته یوگا، نام‌تان را در فهرست مربیان بین‌المللی یوگا ثبت کنید

پس از گذراندن هر دو دوره 200 ساعته و 300 ساعته مدرسی یوگا، مدرک پایان دوره دریافت می‌کنید و نام خود را به‌عنوان مربی رسمی یوگا ثبت می‌کنید و فعالیت حرفه‌ای خود را شروع می‌کنید.

 

سفری به درون خود با یوگا در هند و نپال

در قلب سرزمین‌های باستانی هند و نپال، جایی که معنویت در تار و پود زندگی تنیده شده، سفری به درون خود با یوگا آغاز می‌کنید. در کنار افراد هم‌فرکانس، در فضایی مملو از آرامش و صلح، به ندای درونی خود گوش فرا می‌دهید و دریچه‌ای نو به سوی سلامتی و شادکامی می‌گشایید.
آنچه در این سفر تجربه می‌کنید:

  • با یوگا، برون‌ریزی کنید و درمان شوید

در آغوش طبیعت بکر و روح‌نواز هند و نپال، با حرکات یوگا و تنفس عمیق، به آرامش می‌رسید. با تمرینات یوگا، ذهن و جسم خود را از سموم انباشته‌شده رها می‌کنید. یوگا، دریچه‌ای به سوی سلامت جسمی و روحی است که در این سفر به روی شما گشوده خواهد شد.

  • با چالش‌ها روبرو شوید و از آن‌ها عبور کنید

سفر یوگا در هند و نپال، تنها به انجام تمرین‌های ورزشی محدود نمی‌شود. در این سفر، با چالش‌های مختلفی روبرو خواهید شد که فرصتی برای رشد و ارتقای خودتان به شما می‌دهد. با عبور از این چالش‌ها، قدرت درونی خود را کشف و به اعتماد‌به‌نفسی عمیق دست پیدا می‌کنید.

  • با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوید

در این سفر، با مردمی از فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف آشنا خواهید شد و دیدگاه خود را نسبت به دنیای اطراف‌تان گسترش خواهید داد. با آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ‌های مختلف، دریچه‌ای نو به سوی درک و پذیرش خواهید گشود.

 

در کنار افراد هم‌فرکانس قرار گیرید

در این سفرها، با افراد هم‌فرکانسی همراه خواهید شد که در مسیر جست‌وجوی حقیقت و تعالی معنوی قدم برمی‌دارند. در فضایی آکنده از عشق و همدلی، تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید و از یکدیگر بیاموزید.
سفر یوگا در هند و نپال، فرصتی بی‌نظیر است برای:

  • آشنایی با فلسفه عمیق یوگا؛
  • تمرین یوگا در زادگاه آن؛
  • غوطه‌ور شدن در طبیعت بکر و روح‌نواز؛
  • بازدید از مکان‌های مقدس و باستانی؛
  • و تجربه‌ای عمیق از معنویت و آرامش.

اگر آماده‌ سفری دگرگون‌کننده به درون خود هستید، به ما بپیوندید و یوگا را در هند و نپال تجربه کنید.
همین امروز، اولین قدم را برای سلامتی، شادکامی و معنویت بردارید.

 

جمع‌بندی

اگر تصمیم گرفته‌اید پا به حرفه مربیگری یوگا بگذارید و یوگا را چه در داخل چه خارج از کشور آموزش دهید، بهتر است اطلاعات لازم را داشته باشید تا مسیر مربیگری را بدون دغدغه پشت سر بگذارید. دوره 200 ساعته و 300 ساعته مدرسی یوگا از جامع‌ترین دوره های مربیگری یوگا شناخته می‌شوند که دوره 200 ساعته پیش‌نیاز دوره 300 ساعته است.

هر آنچه شما برای شروع مربیگری یوگا نیاز دارید در دوره 200 ساعته پیدا می‌کنید اما برای پیشرفت در زمینه مربیگری نیاز به عمیق‌تر شدن در دنیای یوگا و مدیتیشن دارید، بنابراین دوره 300 ساعته می‌تواند مسیر را برای شما روشن کند. دوره 300 ساعته، دوره‌ای پیشرفته محسوب می‌شود که فرصت کسب تجربه در وضعیت‌های متنوع را خواهد داد تا با جسم و ذهن‌تان بتوانید در زندگی‌تان تحول ایجاد کنید.

اگر تصمیم گرفته‌اید با یادگیری اصولی مربیگری به حداکثر بازدهی دست پیدا کنید و مسیر رشد را برای خودتان و پرتوجویان‌تان تسهیل کنید، می‌توانید درباره این دو دوره اطلاعات بیشتری کسب کنید و یادگیری را شروع کنید.